author love stuffies affies
Sofia, 10 years young, do follow this blog if you dare, just inform me after you follow, don't forget to exchange link with me, and please click all below link, please follow for tumblr and twitter and add for facebook if you dare, inform me if I doing a huge mistake >,<
Final Giveaway Sponser
AmminTehaaNFMLeeyaIema GurlzGirl on the slope
Network
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome

Diary of a Wimpy Kid ' The Ugly Truth '

Diary of Wimpy Kid: Kebenaran Hodoh adalah sebuah buku fiksyen kanak-kanak laris 2010 oleh penulis Amerika dan kartunis Jeff Kinney dan adalah buku kelima dalam Diary of Wimpy Kid Kebenaran Hodoh series.Kebenaran Hodoh menjual 548,000 salinan dalam minggu awal penerbitan,tepi Tempat Keputusan, yang menjual 437,000 salinan.
Kinney mulanya bergelut dengan keputusan sama ada Greg akan menjadi bukan-penuaan "kartun watak" atau watak sastera yang akan usia dan pergi melalui akil baligh, memutuskan untuk membuat baligh salah tema buku. Kinney juga dibahaskan sama ada untuk menamatkan siri dengan lima buah buku, akhirnya memutuskan untuk meneruskan siri.

Plot
Kebenaran Hodoh bermula dengan Greg sedar bahawa Rowley mempunyai rakan baru bahawa ibu bapanya yang disewa dari syarikat yang dipanggil "Cool Brian". Left berteman, Greg cuba untuk mencari rakan yang lain dan menjadi popular sendiri, hanya untuk ini berbalik kepadanya.Pada masa yang sama dia takut perkahwinan bakal berlaku pakciknya, mengetahui bahawa neneknya "Gammie" akan cuba untuk mempunyai perbualan dengan dia. Perkara yang memburukkan lagi oleh ibu akan kembali ke sekolah, yang bermakna bahawa Greg, bapanya, dan adiknya akan ditinggalkan untuk menjaga diri sendiri. Rodrick mengambil kesempatan situasi untuk bermain suka mengusik dengan Greg, yang berakhir dalam dirinya sengaja mencetuskan penggera kebakaran di sekolah, tetapi berjaya tidak ditangkap.

Reception
Seperti yang berlalu waktu, Greg tertakluk kepada kesengsaraan yang lebih melalui doktor gigi pemarah dan paranoid, menerima gred gagal pada tugasan kelas Kesihatan penting, dan berurusan dengan pembantu rumah yang sangat malas dipanggil Isabella. Untuk memburukkan lagi keadaan, ibunya adalah mulanya enggan untuk mempercayai bahawa Isabella adalah malas sehingga dia mendapati ini untuk diri sendiri dan Isabella hasilnya. Greg juga keuntungan lebih banyak tekanan ke sekolah yang akan mengadakan acara  "Lock-In", di mana kanak-kanak lelaki dan perempuan mempunyai sebuah parti tidur yang diselia di auditorium sekolah. Pihak tidur ternyata menjadi bencana, sebagai perempuan dan lelaki dipisahkan dan permainan adalah semua sama seperti kanak-kanak dan membosankan atau berisiko. Pihak tidur dibuat lebih buruk apabila salah seorang daripada chaperones menghidupkan penghawa dingin untuk menjaga kanak-kanak lelaki yang berkelakuan tidak senonoh dalam beg mereka didapati membawa keropok dan memakan semasa tidur walaupun dilarang. Keesokan harinya Rowley datang ke sekolah dengan jerawat yang besar di dahinya akibat muncrat pertumbuhan, yang beliau percaya akan menjadikan dia sejuk dan lebih menarik kepada perempuan. Ini membawa Greg mempersoalkan ibu bapanya atas kekurangan sendiri muncrat pertumbuhan, yang mereka menjawab bahawa mereka berdua celana pof lewat apabila ia datang kepada akil baligh.
Greg ringkas teruja pada peluang untuk menghadiri parti oleh seorang kanak-kanak yang popular, hanya untuk dihancurkan apabila dia mendapati bahawa dia tidak berupaya untuk pergi sejak parti itu pada malam yang sama seperti majlis perkahwinan bapa saudaranya. perasaan yang hampa, Greg menghadiri perkahwinan, yang mana dia bosan dan dihina. Dia kemudian ditarik diketepikan oleh Gammie beliau, yang memberikan kepadanya "perbualan", yang mana dia menjelaskan kepada Greg tekanan dan kengerian untuk menjadi seperti seorang dewasa dari segi fizikal dan mental. Gammie memberitahu Greg untuk menikmati zaman kanak-kanak akhir dari sekarang. kenormalan akhirnya bersambung apabila ibu Greg berhenti menghadiri kolej dan kembali kepada keluarga dan Greg mendapati bahawa jemputan parti adalah satu helah untuk menggunakan dirinya dan Rowley sebagai hamba. Greg juga memutuskan untuk membuat langkah pertama dan Mends persahabatan beliau dengan rakan Rowley bekas yang terbaik, dan mereka menjadi kawan semula.



Resource: Wikipedia

P/s: Sory kalau Malay broken sebab semuanye Sof translate dari English kepada Malaysia..

Saturday 15 December 2012 (04:33)

OLD | NEW