author love stuffies affies
Sofia, 10 years young, do follow this blog if you dare, just inform me after you follow, don't forget to exchange link with me, and please click all below link, please follow for tumblr and twitter and add for facebook if you dare, inform me if I doing a huge mistake >,<
Final Giveaway Sponser
AmminTehaaNFMLeeyaIema GurlzGirl on the slope
Network
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome

Kind of boy/girl that I attracted to by Syeera Hrif

Assalammualaikum dan hye! Nampak sangat suara yang teramat gembira. Okay, Sofi diajak masuk contest SINI! Prize dia Sofi memang nak, nak buat skins baru guna header nanti. Yeah, so apa lagi jom start. Tapi sebelum tu jemput datang blog dia dulu baca arahan okay? SINI. Dah datang follow lah sekali okay? Sekali lagi tak baik sombong-sombong c: .

1.Sofi suka lelaki yang kuat lawak dan yang banyak idea lawak sebab bila Sofi sedih je mestilah ngadukan dekat kawan? Tapi tengok kawan lah yang joker punya kawan Sofi suka ngadu selalunya banyak yang lelaki kuat joker.

2.Sofi suka lelaki yang fikiran yang positif sebab dia tak banyak nak cakap Sofi ni bestfriend dia lah itulah dan yang paling penting ialah dia tak perasan Sofi suka dia or berkenan*kebanyakan macam ni*

3.Sofi suka lelaki yang tidak sombong dan seorang yang peramah. Sebab contohnya kita tak layan dia satu minggu/hari lepas tu kita berhasrat nak layan dia balik dan dia layan Sofi macam dulu-dulu dan tak lupa kawan.

4.Sofi suka lelaki yang tegas dan tenang sebab bila Sofi ada hal je dia dapat terima dengan tenang tapi tegas. Tak faham? Okay, macam ni contohlah Sofi ada hal lepastu Sofi ceritakan dekat kawan lelaki Sofi then dia terima dengan tenang dan nasihat Sofi dengan setegas yang dia mampu.

5.Sofi suka lelaki yang sporting dan ahli sukan sebab Sofi seorang yang suka sukan terutama lumba lari dan lompat jauh, jadi Sofi nak cari yang ahli sukan sebab boleh ajar Sofi teknik-teknik yang kemungkinan Sofi tak tahu.

5.Sofi suka lelaki yang tak show off sebab bila diorang ada CD One Direction tapi Sofi takde dan mereka tak show off sekurang-kurangnya bagi Sofi pinjam kejap.

6.Sofi suka lelaki yang rajin sebab bila Sofi terlupa nak simpan/kemas apa-apa ke tapi dia tolong Sofi kemas tanpa sebarang hadiah*tapi kenalah balas balik tak baik, lol*.

7.Sofi suka lelaki yang sporty sebab Sofi chatting/berbual dengan dia, dia cakap itulah inilah dan ceritalah benda yang Sofi berkenan macam teknik sukan tadi atau pengalaman hantu dia ke.

8.Sofi suka lelaki yang tak banyak soal private Sofi sebab kebanyakan lelaki suka tanya 'stay mana, mintak nombor telefon, duduk dengan siapa?' tapi Sofi tak selesa apabila lelaki tanya persoalan macam tu sebab private kan mana boleh cerita.

9.Sofi suka lelaki yang gay sebab Sofi tak suka sangat tengok lelaki dan perempuan bergabung Sofi suka tengok lelaki dan lelaki bergabung sebab quit joker dan cute. Haha.

10.Sofi suka lelaki yang matang campur budak-budak sebab ada kalanya dia manja dan ada kalanya dia tegas.

11.Sofi suka lelaki yang beriman kepada Allah sebab bila Sofi ada masalah ke apa ke kemungkinan dia akan tegur Sofi 'sembahyang dapat tenangkan kita' jadi Sofi kembali ingat kepada history Allah, kisah-kisah nabi dan malaikat.

12.Sofi suka lelaki yang reti Math atau Science sebab subjek tulah yang Sofi paling low.

13.Sofi suka lelaki yang kusyuk menuntut ilmu agama islam sebab kemungkinan bila Sofi ada buat salah dan ceritakan kepada dia dan dia ceritalah teladan-teladan yang sesuai untuk diceritakan.

14.Sofi suka lelaki yang banyak idea sebab bila bosan je ada je idea jokerr.

15.Sofi suka lelaki yang memahami perasaan orang sebab mungkin bila Sofi sibuk tapi dia nak cakap apa-apa dekat Sofi tapi dia tangguhkan sebab Sofi sibuk. Dan kemungkinan dia akan cakap waktu yang sesuai.

16.Sofi suka lelaki yang tak miang sebab bila Sofi pergi pantai ke dengan kawan lelaki*of courselah ada perempuan* dan tertiba ternampak seorang perempuan yang pakai bikini*lol* tapi dia pandang tempat lain sebab kan dosa tu.

17.Sofi suka lelaki yang tak playboy sebab dia tak suka main-main kan perempuan.

18.Sofi suka lelaki yang jujur dan terus terang sebab bila ada masalah je dan si lelaki terus keep makin lama makin hot jadi hot temper. Jadi terus terangkan lah masalah korang dan jujur amat penting.

19.Sofi suka lelaki yang tak banyak songeh sebab bila Sofi bawa dia pergi makan nasi lemak ke apa tapi dia tak banyak songeh nak makan sushi lah Mcd lah dan etc..

20.Sofi suka lelaki yang kuat berbincang sebab bila Sofi ada buat silap je dia takde nak marah-marah tapi dia sekurang-kurangnya suka berbincang.

21.Sofi suka lelaki yang pandai seni sebab bila Sofi nak buat doodle je tak tahu nak lukis apa pastu tengok hasil seni dia then tiru. Haha

22.Sofi suka lelaki yang respect lebih kepada ibu bapa daripada girlfriend dia sebab bila ibu dan bapa dah pergi menangis bukan sebab girlfriend pergi pun nak nangis tak penting.

23.Sofi suka lelaki yang kuat baca komik Manga camtu sebab Sofi pun seorang yang minat membaca komik.

24.Sofi suka lelaki yang tak kuat mencarut sebab suka ke dengar ayat-ayat lucah atau membuat orang terasa? Takde siapa suka.

25.Sofi suka lelaki yang mengikut ke jalan dia sebenar tak macam sekarang ni asyik nak ikut orang je buat rambut pacak ke qaza ke.*sesetengah lelaki je, kebanyakan nye tak*

26.Sofi suka lelaki yang kuat prank sebab masa tengah sedih ke then dia prank tunjuk gambar hantu tak ke Sofi ketawa terbahak-bahak. Haha

27.Sofi suka lelaki yang rendah diri sebab bila dia menang apa-apa ke tapi dia still rendah diri dan tak menghebohkan.

28.Sofi suka lelaki yang minat dengan lagu Allah sebab bila dengar tenanggg je hati.

29.Sofi suka lelaki yang tak romantic sebab Sofi pun tak suka romantic bosan lebih baik kite berlawak-lawak kan best. Heee~

30.Sofi senang tertarik tengok lelaki main game-game yang macam adventures macam DOTA, Warcraft, game racing kereta ke, Fifa ke dan etc.. Best tengok diorang main tapi game yang tak berkenaan perempuan lah.

31.Sofi suka lelaki yang hebat dalam bab Al-Quran sebab kalau Sofi silap baca apa-apa ke bolehlah dia tegur tapi tegur baik-baiklah marah-marah tak main.

32.Sofi suka lelaki yang suka main dengan haiwan ke ajar haiwan sebab lelaki kan pandai ajar dan semua sumber pengetahuan pun dari lelaki*kebanyakkan yang Sofi jumpa*

33.Sofi suka lelaki yang suka layan budak-budak sebab Sofi tak reti layan budak-budak sebab Sofi pun budak lagi tapi nak dekat dewasa kay. Hee~

34.Sofi suka lelaki yang tak banyak mengeluh sebab bila dia buat something untuk Sofi ke tapi banyak sangat keluhan dia. Duiii~

35.Sofi suka lelaki yang pandai majukan diri sendiri sebab dia tak payah minta orang ajar dia biar dia belajar sendiri. Haha.

36.Sofi suka lelaki yang pandai mengajar orang sebab bila Sofi tak tau camne nak buat je tapi dia boleh ajar satu persatu dengan sabar dan tak marah-marah sehingga Sofi faham.

37.Sofi suka lelaki yang tahu tanggungjawab sendiri sebab dia pandai uruskan masa dia bila nak buat kerja ke nak pergi suka ke bukanlah terus sukan dari pagi sampai malam.

38.Sofi suka lelaki yang suka membaca sebab boleh baca sama-sama dengan Sofi Haha.

39.Sofi suka lelaki yang tak jiwang sebab selalunya yang jiwang  ni banyak masalah.

40.Sofi suka lelaki yang tahu berita terkini ke, macam GAZA dengan Palestine perang ke or etc..

41.Sofi suka lelaki yang tak suka langsung gossip sebab gossip nilah yang tambah dosa korang please note this.

42. Sofi suka lelaki yang tak banyak cakap sebab bila Sofi cakap ni karang ada je cerita terlebih-lebih kalau Sofi berkenan takpe tapi yang ni Sofi tak berkenan dan dia pergi cerita sampai tak cukup mulut.

43.Sofi suka lelaki yang reti simpan rahsia sebab bila berbual kan ada jelah rahsia then bagitau dia tapi dia simpan sampai sekarang rahsia tu dan tak bagitau sape-sape.

44.Sofi suka lelaki yang tak suka guna bahasa rempit sebab bila Sofi baca ke naik pening pale otak nak cari apa ayat tu.

45.Sofi suka lelaki yang tak suka seafood sebab Sofi tak biasa makan seafood kecuali siput.

46.Sofi suka lelaki yang reti jaga keluarga demi masa hadapan tak kesah lah anak pertama ke, anak kedua ke atau anak bongsu.

47.Sofi suka lelaki yyang mampu menggembirakan hati ibu bapa mereka sebab nanti Sofi akan terkenang ibu bapa Sofi selama ni banyak bertanggungjawab dekat Sofi dan abang-abang Sofi.

48.Sofi suka lelaki yang tak suka bukak baju sebab dalam islam je suruh tutup part pusat hingga tuttt. Mmenaglah tak boleh -.-.

49.Yang jaga penampilan dan tak selekeh sebab nak muntah tengok lelaki bulu ketiak macam padi, tapi kalau tak busuk tak kisah ni busuk ni rasa macam nak masak beras bulu ketiak je.

50.Sofi suka lelaki yang kemas dan cool tapi tengok cool dia lah sesetengah orang cool sebab sombong tapi ni cool sebab agama dan pembelajaran.

51.Sofi suka lelaki yang suka gotong royong sebab boleh tolong Sofi gotong royong sama-sama ke tapi dalam rumahlah lol*mestilah balas budi dia dengan gotong royong dekat rumah dia*

52.Sofi suka lelaki yang suka tengok anime dan Cartoon sebab Sofi je suke tengok.

53.Sofi suka lelaki yang menghargai perkhidmatan orang walaupun RM5 ke RM50 ke.

54.Sofi suka lelaki yang senang bangun pagi dan senang tidur sebab tak payah susah-susah nak kejut, lol.

55.Sofi suka lelaki pakai t-shirt daripada pakai lelaki punya baju tali satu*Cehhhh~*

56.Sofi suka lelaki yang jimat dalam bidang duit sebab taklah suka boros duit orang tak kiralah duit dia ke duit orang ke yelah siapa suka tengok, asyik problem duit je =.=.

57.Sofi suka lelaki yang tak suka merungut dan bersyukur dengan Allah apa yang dia dapat.

58.Sofi suka lelaki yang belanja dengan ikhlas hati takde dendam-dendam.

59.Sofi suka lelaki yang suka tengok cerita omputih sebab Sofi amat terhibur dengan cerita omputih dari cerita ommelayu*Pun boleh~*.

60.Sofi suka lelaki yang tak suka merokok dan tak merokok sebab merokok mebahayakan kesihatan walaupun seseorang tu tak merokok tapi terhidu asap rokok.

61.Sofi suka lelaki yang pandai bawak kereta dan tak bawak kereta cam orang mabuk.

62.Sofi suka lelaki yang ingat kepada keturunan asal dia dan bersyukur apa yang dia dapat.

63.Sofi suka lelaki yang pandai bersajak dan bercerita sebab best lah dengar sajak dan cerita.

64.Sofi suka lelaki yang pandai berfalsafah sebab memang suka =='.

65.Sofi suka lelaki yang kuat fikirkan masa depan apa yang dia nak jadi sekurang-kurangnya dia tak bergantung kepada orang.

66.Sofi suka lelaki yang suka pergi sekolah dan tak pernah ponteng sekolah.

67.Sofi suka lelaki yang tak pandai tipu dan tak pandai bercinta sebab dua topik nilah yang jadi satu masalah macam jiwang or etc..

68.Sofi suka lelaki yang suka tolong menolong orang dalam kesusahan dengan ikhlas.

69.Sofi amat kagum dengan lelaki yang pandai solve rubic cube. Main putar sana sini, tapi yang penting Sofi tak pandai main, lol.

70.Sofi suka lelaki yang suka bercucuk tanam dan pandai menjaga tanaman sebab ia melambang seorang lelaki yang rajin dan bertanggungjawab rite?

71.Sofi suka lelaki yang tak suka paksa orang sebab bila Sofi sibuk then dia datang suruh buat ni, tu, ni, tapi cakap kejap then dia paksa mestilah marah kan? Ganggu orang.

72.Sofi suka tengok orang pakai kemeja macam brand Jeep or etc.. sebab nampak macam dah mature.

73.Sofi suka tengok lelaki pakai baju kerja dan pakai tali leher sebab smart dan melambang seseorang yang kemas dan tak digelar pengotor. Hee~

74.Sofi suka lelaki yang suka menyakinkan orang sebab contohlah macam Sofi tak yakin then dia cakap lebih kurang macam ni 'Yakin je apa yang kite buat, berusaha sesungguhnya, lagipun semua kebaikkan dan keburukkan semua kite serahkan kepada Allah, sebab dialah yang tentukan' okay terharu kejap dengan ayat tu c: .

75.Sofi suka lelaki yang taat kepada perintah setia sebab dia taklah jadi macam playboy mainkan perempuan sana sini.

76.Sofi suka tengok lelaki buat trick dekat Sofi sebab setiap kali lelaki buat trick mesti cool, haha.

77.Sofi suka lelaki yang pandai putarkan pen sebab awesome, dan yang penting Sofi tak tau macam mana, lol.

78.Sofi suka lelaki yang suara tenang dan soft bukan nyaring, sakit telinga dengar kalau berbual dalam phone.

79.Sofi suka lelaki yang tak penakut, berani dan gagah sebab dia melambang seorang yang kuat, tapi kuatnya pasal lainlah kuat pasal agama lah kalau cinta tak main kecuali kalau cinta ibu bapa.

80.Sofi suka lelaki yang sepatutnya dia cerita, sebab dalam masa sama berbual ke apa dia masukkan cerita yang memang patutlah diceritakan macam ada restoran baru nak try cuba dekat mana or etc..

81.Sofi suka lelaki type O sebab mungkin Sofi ni type O lah. Heee~

82.Sofi suka lelaki yang try cuba magic trick yang tak pernah nampak sebab Sofi suka magic dan paling penting tak tahu macam mana nak buat magic trick, lol.

83.Sofi suka lelaki yang ada pendirian macam ada masa dia sedih, ada masa dia gembira, ada masa dia buat jokerr. Kalau pendirian teatur sure korang ramai kawan, percayalah.

84.Sofi suka tengok lelaki main game macam Memoir'44 or etc game perang.. Sebab membalas budi baik Jepun perang Malaysia, lol*tak kena mengena*

85.Reti ambil hati isteri, of course lah sebab isteri stress dekat rumah dengan anak lah system masak lambat lah, bersihkan rumahlah, apa salahnya sekali sekala gembirakan isteri rite? c:

86.Sofi suka lelaki yang minat photography dan setiap dia ambil cantik dan unik, masa time raya dia ambillah potrait shot sape-sape ke untuk mengisi masa lapang kan.

87.Teliti dalam beli barang sebab bila nak masak mesti semua barang berkualiti.

88.Sofi suka lelaki yang ada jadual harian, tidaklah jadual dia broken macam kejap main lappy 10 jam, tidur lagi 10 jam, study? tak tau bile. Tapi kalau jadual tak terancang tapi study tak kisah.

89.Sofi suka lelaki yang minat puzzle game dan jenis concentrate. Lebih-lebih lagi kalau puzzle yang super hard punya. Memang best lah tengok, haha.

90.Sofi suka lelaki yang tak suka duduk sebelah-sebelah perempuan yang bukan muhrim sebab agama islam pun tak bagi nanti orang ketiga ialah setan duduk mana?*tah lah tapi tu yang Sofi tahu c: ).

91.Sofi suka lelaki yang pandai jaga pergaulan semasa bergaul, tapi kalau pergaulan joker oklah.

92.Sofi suka lelaki yang cepat bersiap maksudnya, bila kita panggil dia pergi beli tepung 5 minit je dia dah sedia nak beli. Tapi kena orang rajin lah.

93.Tak kisah kalau tunggu lama-lama pun, hee~

94.Sofi suka lelaki yang cepat jawab message sebab takdelah 1 jam pegang phone atau duduk tepi phone tunggu dia jawab.

95.Sofi suka lelaki yang tepat pada masanya sebab tak payah susah tunggu 1 jam baru sampai, 15 minit dah ada dah, kurang-kurang 10 minit pun dah jalan.*terlebih speech, lol*.

96.Tidak ego semasa minta maaf. Sape suka rite?

97.Pandai repair barang elektronik macam computer ke, tv ke, phone ke or etc.. Tak payah susah-susah hantar kedai.

98.Sofi suka lelaki yang suka pakai jam sebab selalu orang yang pakai jam lah yang tepati masa, tapi kena tengok perangai lah, kalau malas memang taklah kalau rajin yelah.

99.Sofi suka lelaki yang tidak takut untuk bertanya sebab boleh buat review macam nak pergi Pavillion ke nak lalu mana tengok Google Maps tanya orang lagi macam Sofi ada buat tentang berusaha kan.

100.Suka guna social network, sebab Sofi pun suka, hee~

101.Bukan kaki rempit, nanti karang accident nyawa tak tergantung dah.

102.Sofi suka tengok lelaki yang suka main skateboard sebab nanti flyyy dekat udara then turun balik flyyy lagi, lol, btw bagi yang tak tau main agak bahaya sikit lah.

103.Sofi suka tengok gambar lelaki dengan babies atau kanak-kanak, sama je adorable.

104.Sofi suka lelaki yang tak suka ayat sweet sangat macam gula, kalau nak sweet tambah gula lah kay?

105.Tahu adab-adab depan orang, takkan lah depan orang korek hidung, tu dah terlebih belajar adab dah, lol.

106.Hormat orang tua, mestilah, hee~

107.Sofia teramatlah kagum dengan orang yang pandai main gitar or drum or etcc.. Janji sedap, lol.

108.Sofi suka lelaki yang ingat rukun iman dan tak tinggal solat, allah sayang, nabi dan rasul pun sayang, sejuk mata orang memandang c:

109.Sofi suka lelaki yang tak dye rambut, nak tiru kpoppers eh? Kpoppers je belum tentu masuk Syurga.

110.Sofi suka lelaki yang just simple dan tak control apa-apa, cuma budi bahas banyak, lelaki begini patut dicontohi c:

111.Sofi suka lelaki yang boleh kawal perasaan sebab kot-kot Sofi buat dia marah then dia kawal perasaan dia baca doa ke apa ke daripada kena sound terus.Banyak lelaki yang suka sound terus.

112.Sofi suka lelaki yang tak suka lawak-lawak then cubit orang sana-sini sebab diorang dahlah tangan kuat pastu cubit pulak haa, pang lah kat muka.

113.Sofi suka lelaki yang azan dekat masjid, tahnum dan etc.. sebab muka diorang bersih*biaselah kan orang beriman*

114.Sofi suka lelaki yang tak suka tanya-tanya sebabselalunya Sofi cepat menangis then kalau orang tanya ni memang bertambah lagi lah sebab Sofi tak suka.

115.Sofi suka lelaki yang mempunyai pendirian yang kuat sebab kalau orang cakap ni ke cakap tu ke fitnah ke apa ke then dia membantah dan dia pergi siasat sendiri, okay, ni paling Sofi suka.

116.Sofi suka lelaki yang bila orang buat silap ke dia maafkan walaupun dia sakit hati.

117.Sofi suka lelaki yang suka update status pasal benda interesting tapi bukan update dan check in dekat mana.

118.Sofi suka lelaki pakai spek mata c:

119.Sofi suka lelaki yang tak takut lipas, spider, etc.. dan tak suka menakut-nakut kan orang dengan benda yang dia tak takut.

120.Sofi suka lelaki yang tak takut hantu dan kalau boleh bila jumpa hantu kejarr.*ada ke?*

121.Sofi suka lelaki yang bila bangun je niat dalam hati 'Ya allah, semoga engkau jadikan harini hari yang terbaik kepada aku'.

122.Sofi suka lelaki yang pandai bahasa inggeris sebab Sofi tak pandai sangat boleh ajar ^^

123.Sofi suka lelaki yang ada personaliti yang baik.

124.Sofi nak lelaki muka macam Fizo Omar c:

125.Sofi suka lelaki yang boleh tolong jaga macam mak Sofi jaga dan yang pandai jaga adik beradik.

126.Sofi suka lelaki yang pandai lukis anime. Sofi suka anime.

127.Sofi suka lelaki yang jadi diri yang sebenarnya daripada meniru gaya orang. Dan dia ada gaya sendiri. Weeeee~

128.Sofi suka lelaki yang boleh kejutkan orang bangun subuh seperti dikatakan lelaki yang boleh bangun awal.

129.Sofi suka lelaki yang tak bongkak tak berlagak dia ada ferrari lah, ipad lah, etc benda yang teknologi zaman sekarang guna..

130.Saya suka lelaki yang kuat gelak dan senyum, baru handsome. *Cehhhh~*

131.Sofi suka lelaki yang tak cerewet nak ni nak tu macam Sofi katakan lelaki tak banyak songeh.

132.Sofi suka lelaki yang urat tangan dia timbul-timbul sebab melambangkan kuat, haha.

133.Sofi suka lelaki yang pandai silat sebab kalau Sofi kena ragut ke apa dia kejar panda silat, wee~

134.Sofi suka lelaki yang kepercayaan terhadap diri dia sendiri tinggi.

135.Sofi suka lelaki yang faham minat Sofi, jadi dia tak banyak masalah nak tolong Sofi beli ni ke tu ke.

136.Sofi suka lelaki yang tak kuat nangis dan merajuk kay, macam apa tahh.

137.Sofi amat suka lelaki yang penyayang.

138.Sofi suka lelaki yang tak makan janji. Janji mana boleh makan? Kekadang diorang janji-janji lepastu diorang tak buat*Banyak tau*

139.Sofi suka lelaki muka bujur bukan bulat.

140.Sofi suka lelaki yang ada kacukan cina ke, india ke, lebih-lebih lagi kalau arab.

141.Sofi suka lelaki yang kejap annoying, kejap selfish, kejap serius, kejap jokerr macam Sofi cakap ada pendirian.

142.Sofi suka lelaki yang tak selalu sangat keluar malam.

143.Sofi suka lelaki yang adventures sebab kalau sesat ke dalam hutan dia tahu mana nak cari jalan keluar.

144.Sofi suka lelaki yang tak mata sepet*Siapa suka, sepet gila.*

145.Sofi suka lelaki yang tak suka sorok-sorok kawan depan Sofi it's better tunjuk daripada sorok

Okay, dekat atas ni semua main taip-taip je maklumlah dalam keadaan tergesa-gesa nak keluar. Doakan Sofi hope menang c:

Tagged:





Friday 21 December 2012 (03:48)

OLD | NEW